Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
22 вересня 2021 року в режимі відеоконференції відбулось засідання Комітету Верховної Ради України з питань правової політики. На ньому представники законодавчої та судової влади обговорювали Проєкт Закону про Державний бюджет України на 2022 рік (реєстр. № 6000). Відкриваючі засідання, Голова Комітету Андрій Костін подякував присутнім за плідну співпрацю та надані пропозиції.
В ході обговорення теми ситуацію із фінансуванням судової гілки влади на наступний рік представив т.в.о. Голови Державної судової адміністрації Олексій Сальніков. Він зауважив, що Проєктом Закону про Держбюджет на 2022 рік для ДСА України передбачено виділення 18 млрд. 519,3 млн грн. З них: за загальним фондом – 15 млрд. 769,3 млн. грн; за спеціальним фондом – 2 млрд. 750 млн. грн.
«На 2022 рік передбачено на 13 % більше ніж на 2021 рік, що забезпечує потребу органів системи правосуддя на 72,3 %. Обрахована ж ДСА потреба складає 26 млрд. 691,6 млн. грн. Ці граничні обсяги видатків у 2022 році будуть спрямовані на оплату праці та нарахування на неї, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, видатки розвитку, виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів, а також на інші поточні видатки», - сказав очільник Державної судової адміністрації України.
Олексій Сальніков нагадав учасникам засідання, що 20 вересня 2021 року до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики надіслано лист із пропозиціями до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" щодо збільшення обсягу видатків на 8 млрд 172,3 млн гривень. І за результатами обговорення проекту Закону про Держбюджет на 2022 рік під час засідання робочої групи з питань забезпечення належного фінансування судової влади в Україні узгоджено альтернативний варіант додаткової потреби в сумі 4 млрд 868,1 млн гривень.
«Різниця між двома варіантами додаткової потреби утворилась за рахунок того, що, по-перше, при розрахунку потреби на суддівську винагороду ДСА України застосовано прожитковий мінімум у розмірі 2481 грн, оскільки Закон України "Про судоустрій і статус суддів" передбачає, що суддівська винагорода регулюється виключно цим законом. За результатами роботи робочої групи з питань фінансування узгоджено врахування прожиткового мінімуму в розмірі 2102 грн, як це передбачає у своїх розрахунках Мінфін. Різниця між обрахованою ДСА України потребою та потребою, узгодженою з робочою групою, складає 1 млрд. 547,7 млн. грн. По-друге, Державною судовою адміністрацією України розраховано потребу на оплату праці працівників апаратів судів з урахуванням штатної чисельності працівників апаратів судів. Різниця між фондом оплати праці, розрахованим на штатну чисельність, та фондом оплати праці, обрахованим на фактичну, чисельність складає 239 млн. грн. і це не маленька сума», - пояснив Олексій Сальніков.
Т.в.о. Голови ДСА України також поінформував членів Комітету про те, що при складанні бюджетного запиту ДСА України враховано і додаткову потребу щодо заробітної плати 4 членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України відповідно до внесених змін до законодавства (збільшено склад комісії з 12 до 16 членів) різниця фонду оплати праці складає 7,8 млн. грн, а також додаткову потребу Служби судової охорони у сумі 337,2 млн. грн на оплату праці працівників для взяття під охорону всіх приміщень судів, однак зазначена різниця не узгоджена робочою групою з питань фінансування.
Щодо інформатизації правосуддя, то робоча група підтримала потребу для судів у сумі 279,8 млн грн, яка була заявлена ДСА України при формуванні бюджетної декларації, а у бюджетному запиті подано уточнену потребу судів на капітальні вкладення на інформатизацію в сумі 464 млн гривень. Різниця складає 184,3 млн. грн. Однак, видатки розвитку на інші заходи інформатизації у сумі 69,8 млн. гривень робочою групою не підтримані.
«Враховуючи зазначене, я хочу акцентувати на важливості підтримання виділення додаткового обсягу видатків у сумі 8 млрд. 172,3 млн. грн. Та звертаюсь з проханням, у разі погодження альтернативного варіанту додаткової потреби в сумі 4 млрд. 868,1 млн. грн. за можливістю збільшити видатки розвитку, оскільки у 2019-2021 роках кошти на ці видатки майже не були передбачені,» - наголосив т.в.о. Голови ДСА України Олексій Сальніков. Свої пропозиції на засіданні також озвучили і представники Вищої ради правосуддя, Конституційного Суду України, Верховного Суду, Верховного Суду України, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
За результатами обговорень більшістю голосів народні депутати погодились внести зміни до існуючого Проєкту Закону про Державний бюджет України на 2022 рік, виключити деякі норми та направити висновок Комітету ВРУ з правової політики до Комітету ВРУ з бюджету.
Джерело: Пресслужба ДСА України